رئیس‌جمهوری بر ضرورت کاهش سهم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان تاکید کرد و گفت: باید با تقویت پوشش‌های بیمه‌ای کاری کنیم که اگر فردی در خانواده‌ای بیمار شد، آن خانواده فقط دغدغه بیمار خود را داشته باشد و نگران هزینه‌‌ها نباشد.
به گزارش ارتباط امروز؛ رییس جمهوری شامگاه چهارشنبه هفدهم فروردینماه سال ۱۴۰۱ در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و متخصصان نظام بهداشت و درمان ضمن قدردانی صمیمی از ایثار و مجاهدت کادر درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: باید تحول در نظام سلامت را با هدف کاهش هزینه‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت، علم‌پایه، دانش‌بنیان و فن‌آورانه به پیش ببریم.

وی با اشاره به ابراز نگرانی برخی میهمانان جلسه نسبت به افزایش موج مهاجرت در میان پزشکان، تصریح کرد: باید این اطمینان را نزد دانشجویان پزشکی ایجاد کنیم که پس از پایان تحصیلات در نظام درمانی کشور با درآمد خوب و جایگاه اجتماعی مناسب جذب خواهند شد. باید این ادراک در میان دانشجویان ایجاد شود که آنان سرمایه‌ها و آینده‌سازان کشور هستند.

رئیسی از وزیر بهداشت خواست تا اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها و بستری‌ها دارد، را با جدیت پیگیری کند. پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از مدیران و متخصصان نظام سلامت کشور نیز در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/