Skip to content
  • a
  • f
  • i
  • t
  • t
  • y
  • l
  • جشنواره
  • حامیان
  • بازار
  • درباره ما
  • تماس با ما
بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی

بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی

پایگاه خبری؛ تاسیس: سال 1398

  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • گفت و گو
  • کنفرانسها
    • بین المللی
    • ملی
  • فناوری
  • گالری عکس
  • ویدیو
  • پادکست
  • یادداشت
  • Toggle search form

لزوم ارتقای تفکر انتقادی رسانه ای در کودکان و نوجوانان

Posted on آذر 9, 1401آذر 9, 1401 By editor هیچ دیدگاهی برای لزوم ارتقای تفکر انتقادی رسانه ای در کودکان و نوجوانان ثبت نشده

دکتر علیرضا خرازی مدرس ارتباطات اجتماعی در سومین نشست ملی فعالان سواد رسانه ای گفت: یکی از شیوه‌های آموزش سواد رسانه ای به کودکان و نوجوانان توسط والدین ارتقای تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و تشویق به کنجکاوی و پرسشگری موثر است. باید به آنها یاد دهیم که هر پدیده‌ای عاملی دارد و نیاز است تا آنها عوامل و علل را بشناسند.

وی همچنین گفت: ارتقای تفکر انتقادی یکی از مهارت های توصیه شده توسط مراکز علمی بین المللی برای قرن بیست و یکم است. باید والدین پرسشگری را به کودکان بیاموزند. چون آموزش سواد رسانه ای به کودکان یک باره اتفاق نمی افتد و باید با فرزندتان از کودکی در این باره صحبت کنید. به عنوان مثال می توانید سؤال کنید که به نظر او هدف سازنده برنامه تلویزیونی که می‌بیند چیست یا بپرسید که فکر می‌کند از ساخت این برنامه چه کسی سود می برد.

به گفته این پژوهشگر رسانه‌ای آشنایی با فنون اقناع مخاطب توسط رسانه ها و تولیدکنندگان محتوا، لایه‌های مختلف پیام و مقاصد رسانه‌ای از جمله شیوه‌های مواجهه نقادانه با رسانه‌هاست.

خرازی ضمن اشاره به فواید سواد رسانه برای کودکان و نوجوانان افزود: آنها با این مهارت می‌توانند اطلاعات غلط و دروغ های رسانه ای را تشخیص بدهند و قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کنند. همچنین قادر خواهند بود پیام های رسانه ای را براساس تجربیات، باورها و ارزش هایشان ارزیابی کنند.

این فعال رسانه‌ای با بیان این که امروز در یک دنیای رسانه ای شده داریم زندگی می کنیم گفت: همه روز در طول روز با رویدادهای مختلف روبرو می شویم و هر روز بر قابلیت های رسانه‌ها افزوده می شود. چاره ای نداریم جز این که بهترین شیوه را در برابر رسانه ها داشته باشیم.

خرازی ادامه داد: سواد رسانه‌ای به معنای توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای، کشف پیام های پیچیده موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه هاست. همچنین مشارکت فعالانه مخاطب و خارج شدن افراد از حالت مصرفی و بهره مندی هوشمندانه از رسانه بخشی از مفهوم سواد رسانه ای است.

انتهای پیام/

ملی Tags:علیرضا خرازی

راهبری نوشته

Previous Post: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مهم‌ترین تاکیدات و اولویت‌های دولت است
Next Post: این خانه‌های لرزان را دریابیم!

مطالب مرتبط

مدیر محصول چه کسی نیست؟ ملی
بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی و توانمند سازی است ملی
برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات ملی
تشکیل کمیته مدیران پایگاه‌های خبری انجمن صنفی مدیران رسانه ملی
مسابقات تنیس روی میز توزیع برق آذربایجان شرقی در مراغه ملی
رونمایی از پوستر دومین دوره رقابت ملی دانشجویی نوآوری اجتماعی جانابوم ملی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه

وبگردی

خرید انواع اکانت پریمیوم با پرداخت ریالی/ فرهنگ پذیری/ آشپزی امروز/ گروه رسانه ای متا/ چشم انداز رسانه ای ایران/ کلاس کنکور حضوری

logo-samandehi
https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3
  • Venezuela launches new defense phase against U.S. provocations, says José Rafael Silva Aponte
  • Venezuelan government rejects international praise for Machado’s anti-national stance
  • UN data dismantle U.S. narrative on Venezuela’s role in drug trade
  • Imperialism cannot break Iran–Venezuela brotherhood, says Venezuelan ambassador
  • BRICS countries actively develop educational exchange programs

موضوعات داغ

chat gpt آلودگی هوا آندره گالستیان احمد قیومی فرماندار تهران ارتباط امروز ارتباط تک اسپیس ایکس امنیت اجتماعی امنیت سایبری امور اجتماعی انتخابات ترکیه انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقال خون اندی جاسی ایلان ماسک بنیاد علوی بهمن علی بخشی بوئینگ 787 تاریخچه زلزله های تهران تایتانیک جف بزوس جیمز کامرون حقوق کاربران خانواده و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی دزفول رقیه فرخی روزنامه نگاری الکترونیک زینب رستمی شب چراغ شبکه های اجتماعی شرکتهای دانش بنیان ایرانی طرح تحول سلامت علم و فناوری فرهنگ پذیری فناوری اطلاعات مایکروسافت محمد حسن اسدی طاری محیط زیست معرفی کتاب مهندسی پزشکی هادی طحان نظیف همیار تجارت پویا هوش مصنوعی پیام کنفرانس پیام کنفرانس-رقیه فرخی

Copyright © 1404 بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی.

Powered by PressBook Blog WordPress theme