Skip to content
  • جشنواره
  • حامیان
  • بازار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • a
  • f
  • i
  • t
  • t
  • y
  • l
بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی

بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی

پایگاه خبری؛ تاسیس: سال 1398

  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • گفت و گو
  • کنفرانسها
    • بین المللی
    • ملی
  • فناوری
  • گالری عکس
  • ویدیو
  • یادداشت
  • Toggle search form
  • برلین میزبان سی و چهارمین کنفرانس شرق‌شناسی بین المللی
  • رونمایی از پوستر دومین دوره رقابت ملی دانشجویی نوآوری اجتماعی جانابوم ملی
  • در نشست اقلیمی مصر برای ایجاد صندوق «زیان و خسارت» توافق شد بین المللی
  • برگزاری انتخابات در ترکیه بین المللی
  • جام جهانی کشتی آزاد؛ طلسم جردن باروز بالاخره شکست بین المللی
  • گسترش همکاری‌های اقتصادی برای بهبود روابط سیاسی بین المللی
  • سه روز سرگردانی مسافران فلیر ایرلاین در کانکون بین المللی
  • تقابل آنکارا و ناتو، آیا تحقق می پذیرد؟ بین المللی

توسعه حمل و نقل هوشمند و دانش بنیانها

Posted on آبان 20, 1402 By editor هیچ دیدگاهی برای توسعه حمل و نقل هوشمند و دانش بنیانها ثبت نشده
 برنامه معاونت علمی برای توسعه حمل و نقل هوشمند

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات با بیان اینکه ۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروهای متصل فعالیت می کنند، گفت: برای توسعه این فناوری نیازمند رفع موانع حکمرانی داده هستیم.

وی درباره برنامه معاونت علمی برای توسعه حمل و نقل هوشمند و استفاده از خودروهای متصل گفت: به منظور توسعه حمل و نقل هوشمند و استفاده از خودروهای متصل در حال مطالعه سطوح و روش‌های فناورانه و بازار آن و همچنین در حال بررسی تجربیات موفق دنیا در این زمینه هستیم تا مسیر درست را برای زیست بوم فناوری کشور فراهم کنیم. تا کشش بازار به وجود نیاید این فناوری قابل پیاده سازی نخواهد بود.

محمد کرباسی افزود: یکی از موانعی که در همه زمینه‌های هوشمندسازی با آن مواجه هستیم، واقعی نبودن قیمت حامل انرژی است. باید سیاست درستی برای این مساله وجود داشته باشد تا وقتی که صرفه‌جویی ارزش نداشته باشد هوشمند سازی نمی‌تواند خیلی گسترش یابد. از خودروهای متصل می‌توان در ناوبری و موقعیت خودرو و نحوه حرکت، کامپیوتر خودرو و برای نگهداری خودرو استفاده کرد.

دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات ادامه داد: همچنین از خودروهای متصل می‌توان در ارتباط خودرو با خودرو، خودرو با عابر و … استفاده شود که در این فضا می‌توانیم به سمت خودروهای هوشمند حرکت کنیم و خودروی خودران نیز داشته باشیم. در آینده اگر کنترل ترافیک خودرو به صورت هوشمند اتفاق بیافتد، می‌تواند خیلی در کاهش حجم ترافیک و استفاده بهینه از جاده‌ها و افزایش سرعت ترافیک از آن بهره برد.

کرباسی در ادامه درباره تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توسعه حمل و نقل هوشمند و استفاده از خودروهای متصل تصریح کرد: تاکنون به صورت جدی در حوزه حمایت شرکت‌های دانش بنیان فعال در خودروهای متصل ورود نکرده‌ایم و دلیل آن این است که هنوز مطالعه این حوزه تکمیل نشده و مانع اصلی آن هم بازار است یعنی اگر از شرکتی که توسعه فناوری انجام می‌دهد حمایت کنیم و در واقع خریداری نداشته باشد فایده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه چالش‌های سیاست گذاری و حاکمیتی در این زمینه وجود دارد از جمله بحث حکمرانی داده که همه اینها تا رفع نشود از هر شرکتی حمایت کنیم و آنها فناوری شأن را توسعه دهند، نمی‌تواند دوام بیاورند چراکه باید این توسعه فناوری به بازار متصل شود. بنابراین هدف ما این است که بتوانیم موانع سیاست گذاری را رصد و رفع کنیم که خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه یک ماده‌ای برای رفع این مشکل قرار داده شده است و همچنین خوشبختانه در اکوسیستم بازارهایی وجود دارند که اگر موانع آن را رفع کنیم شاید از هر حمایتی بهتر است.

انتهای پیام/

گفت و گو Tags:توسعه حمل و نقل هوشمند, دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های اتصال پذیر, محمد کرباسی

راهبری نوشته

Previous Post: آموزش فرزندپروری به والدین طیف اوتیسم از اهداف مهم «طرح پنجره»
Next Post: نمایش داشته‌های ایران و ترکمنستان در یک جشنواره

مطالب مرتبط

  • آخرین وضعیت پرونده داوطلبان شبهه‌دار کنکور گفت و گو
  • یوتیوب، فیلترینک و جایگزین آن در ایران گفت و گو
  • روایت خبرنگارانِ وبسایت افغان فکت از مقابله با اطلاعات جعلی گفت و گو
  • تلفیقی از هنر و صنعت در نجاری ایران گفت و گو
  • سطح عالی امنیت پروتکلهای محرمانگی بین اهدا کننده و سازمان انتقال خون گفت و گو
  • گرمازدگی کودک و نوجوان و راههای مقابله با آن گفت و گو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیازمندیها

فرزندان ری/ فرهنگ پذیری/ آشپزی امروز/ گروه رسانه ای متا/ چشم انداز رسانه ای ایران

موضوعات داغ

chat gpt آلودگی هوا آندره گالستیان احمد قیومی فرماندار تهران ارتباط امروز ارتباط تک اسپیس ایکس امنیت اجتماعی امور اجتماعی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقال خون اندی جاسی ایلان ماسک بنیاد علوی بهمن علی بخشی بوئینگ 787 تاریخچه زلزله های تهران تاکتیکهای روابط عمومی تایتانیک توییتر جف بزوس جیمز کامرون حقوق کاربران خانواده و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی دزفول رزمایش اقتدار 1402 روزنامه نگاری الکترونیک زینب رستمی شب چراغ شبکه های اجتماعی شرکتهای دانش بنیان ایرانی طرح تحول سلامت علم و فناوری فناوری اطلاعات مارک زاکربرگ مایکروسافت محمد حسن اسدی طاری محیط زیست معرفی کتاب مهندسی پزشکی هادی طحان نظیف هوش مصنوعی والت دیزنی وحید خاوه ای کیش‌اینوکس 1403
logo-samandehi
https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3
  • The MEK’s forbidden family bonds part 02
  • Guardian Council member tours Tehran Times anniversary exhibition
  • Spokesman Visits "Tehran Times Reports..."
  • Kandelous: where ancient roots meet a sustainable future 
  • The MEK’s forbidden family bonds part 01
  • تحلیل محتوای تبلیغات بازرگانی شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای( مطالعه موردی شبکهGEM ) یادداشت
  • کار بازیکن سازی را در ترکیه انجام می‌دهم گفت و گو
  • گوگل میت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ فناوری
  • قلعه‌نویی: پلن بعدی جوان‌سازی تیم ملی برای جام جهانی است اجتماعی
  • نشانه هشدار دهنده ابتلا به دیابت که در شب رخ می‌دهد اجتماعی
  • «آرامگاه خشایارشا» در فرسایش فرهنگی
  • هکر ۱۶ ساله، تلگرام ۸۰ نفر را در تهران هک کرد اجتماعی
  • قرارداد جدید چین با بوئینگ اجتماعی

Copyright © 1404 بانک اطلاعات کنفرانسهای داخلی و خارجی.

Powered by PressBook News WordPress theme