دکتر علی پژهان دبیر اندیشکده جمعیت و خانواده گفت: حکمرانی جمعیت بدون اقناع سازی رسانه ممکن نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی در اولین روز از هفته ملی جمعیت که روز “رسانه و جوانی جمعیت” نامیده شده است، افزود؛ رسانه باید داده محور باشد و در حوزه جوانی جمعیت نگاه پیشگیرانه داشته باشد.
علی پژهان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: رسانهها باید شفاف باشند و روند جمعیتی کشور تا سال ۱۴۳۰ را برای مردم ترسیم کند. مرگ و میر، باروری و مهاجرت سه مولفه اصلی جمعیتی هستند که باید توسط رسانهها مورد پردازش و گفتمان سازی قرار بگیرند.
به گفته دبیر اندیشکده جمعیت و خانواده، ناباروری مسئله صرفا پزشکی نیست و به عنوان مسئله اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است. در حال حاضر حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و تعداد آقایان نابارور بیش از بانوان نابارور گزارش شده است.
پژهان اظهار کرد: هزینههای درمان ناباروری با وجود پوشش بیمه همگانی برای بسیاری از خانوادهها سنگین و بر ادامه روند ناباروری اثرگذار است.
انتهای پیام/