طالب محمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: باگرفتن مجوز احداث مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی برای مناطق کرانی و کلاترزان این مراکز به ۲۲مرکز افزایش می یابد.
به گزارش مهر؛ گردهمایی مدیران مدارس و مراکز جامع سنجش با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان صبح پنجشنبه برگزار شد و طالب محمدی در این همایش با بیان اینکه قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سال ۱۳۶۹ بر میگردد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو معدود سازمانهایی است که مصوبه صریح مجلس شورای اسلامی را دارد.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۲۳ پیماننامه حقوق کودک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) عنوان کرد: کشورهای عضو اذعان دارند کودکی که از لحاظ جسمی یا ذهنی معلول است باید از یک زندگی کامل و محترمانه برخوردار باشد به روشی که موجب دستیابی او به بالاترین حد ادغام در جامعه و رشد فردی، فرهنگی و معنوی وی گردد.
محمدی با اشاره به فعالیت ۵۵۲ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان گفت: ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و ۵۱۸ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه میدهند و با گرفتن مجوز احداث مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی برای مناطق کرانی و کلاترزان تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.
محمدی پوشش صد درصدی دانش آموزان آموزش پذیر، پوشش صد درصدی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در برنامه سنجش، جذب و استخدام ۳۸ نفر آموزگار، مربی آموزش معلولین و نیروی توان بخشی، شرکت ۳۴۰ نفر از معلمان در دورههای توانمند سازی آموزش و پرورش استثنایی، اخذ اعتبار ۷۰۰۰ میلیون ریالی برای احداث زمین چمن در مدارس استثنایی و افتتاح هنرستان نوآوران در سنندج را به عنوان اهم اقدامات عملکردی کیفیت بخشی آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.
وی به دستاوردهای مهم برون سازمانی اداره استثنایی در انعقاد تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی، اداره کل فنی و حرفهای، کانون پرورش فکری، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شورای اسلامی شهر سنندج و تدوین برنامه عمل با معاونتهای تربیت بدنی و سلامت، پرورشی و فرهنگی، سوادآموزی و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد.
گفتنی است راحتی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروههای مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی با توجه به نیازهای خاص هر گروه، کمک به پیشگیری از بروز ناتوانیهای جسمی و ذهنی قبل و پس از تولد، اجرای طرحهای شناسایی و غربالگری، جلب کمکهای مادی و معنوی مردم، سازمانها، مؤسسات و انجمنهای توان بخشی و تهیه برنامههای آموزشی و پرورشی ویژه برای گروههای هدف کودکان و دانشآموزان استثنایی از اهداف و وظایف آموزش و پرورش استثنایی است.
انتهای پیام/