مسافران فلیر ایرلاین که قرار بود روز پنجشنبه از مکزیک به اتاوا بروند، پروازشان با سه روز تاخیر انجام شد.
به گفته برخى مسافران، این اتفاق با جیره بندى غذا و عدم پاسخگویى فلیر همراه بود. به مسافران گفته شد سیستم ناوبرى دچار مشکل شده و باید به مدت سه روز در ترمینال فرودگاه بمانند. مسافران مجبور شدند سه روز را با آب و غذاى ترمینال بگذرانند که قیمت هر بطرى آب 10 دلار بود.
به گزارش رابط خبری پیام کنفرانس در ونکوور کانادا، گابور لوکاچ، کنشگر حقوق مسافران هوایى، وضعیت را مورد ارزیابى قرار داده و گفته است که دولت فدرال تا حدودى در عدم اجراى قوانین خطوط هوایى در مورد تاخیرها و لغو پروازها مقصر است. این نوع رفتار و چنین بى توجهى آشکار به قانون، آزاردهنده » او با بیان اینکه این بى توجهى سیستمى و آشکار به حقوق مسافران را » افزود که دولت ،« است .« تحمل مى کند.
به گزارش blogto این شرکت هواپیمایى شب اول مسافران را در هتل فرودگاه ، اسکان داد و به آنها شام داد. آنها براى پرواز برنامه ریزى شده روز جمعه به فرودگاه بازگشتند و کارت پرواز دریافت کردند، اما به آنها هشدار داده شد که براى آگاهى از تغییرات مراقب مانیتور ترمینال باشند.
آنها در نهایت سوار اتوبوس شدند ولى پس از یک ساعت و نیم انتظار در اتوبوس به آنها گفته شد که سیستم ناوبرى هواپیما کار نمى کند. بنابراین مسافران مجددا به ترمینال بازگردانده شدند. پس از چند ساعت دیگر انتظار در فرودگاه، اعلام شد که هواپیما تعمیر شده است. ساعت از 19:45 گذشته بود و مسافران سوار هواپیما شدند اما باز هم هواپیما بلند نشد و دوباره به مسافران گفته شد که از هواپیما پیاده شوند.
این بار مسافران چمدان هاى خود را جمع کردند و براى شب دوم به هتل فرودگاه بازگردانده شدند. فرداى آن شب، حوالى ساعت 1:30 بعد از ظهر، مسافران براى رفتن به هواپیما سوار اتوبوس شدند. پس از حدود یک ساعت، خلبان گفت که سیستم ناوبرى هنوز مشکل دارد. در نهایت، هواپیما ساعت 5 بعد از ظهر 16 مارچ به پرواز درآمد.
مسافران قصد دارند به خاطر تاخیر و همچنین هزینه هایى که در فرودگاه متحمل شده و شیفت هاى از دست رفته خود در محل کار، از فلیر غرامت بگیرند.
انتهای پیام/ منبع: بازار ونکوور